Pre dolaska na ritual, treba prikupiti što više imena svojih predaka i što više saznati o njihovim životima. Zanimljivo je odgovoriti na pitanje: – Da li osećam pripadnost toj porodici? – jer je činjenica da neko može biti rođen u pogrešnoj porodici. Recimo, neko ko želi razvijati emotivni deo može biti rođen u izrazito intelektualnoj porodici koja nema razumevanja za to. Dobro je istražiti tendencije porodice: – Koje su pozitivne tendencije moje porodice, a šta je ono što se učestalo ponavlja unutar nje, iako to ne želim? Istražujemo tendencije majčine porodice po ženskoj i po muškoj predačkoj liniji, isto tako tendencije očeve porodice.
Tendencije treba ispitati iz više aspekata:
Dugovečnost: Koliki je prosečan vek mojih predaka? Da li su pretežno umirali u pedesetoj, šezdesetoj ili osamdesetoj? Da li je bilo drastičnih preranih smrti? Možda je neko iz treće generacije poginuo u ratu u ranim dvadesetima, a neko iz druge u saobraćajnoj nezgodi. Da li je bilo naglih prekida u poslovanju, uspehu, partnerstvima… ili je prisutna tendencija trajnosti i otpornosti? U nekim od aspekata predačkih života sigurno ćemo otkriti tendenciju preranog prekida, cikluse koji nisu odigrani do kraja. Način smrti: Od čega su i kako umirali?
Zdravlje i bolesti: Da li se neka fizička bolest ponavlja unutar porodice? Od kakvih emotivnih stanja su patili: neurotičnost, depresija, nezadovoljstvo, duboka tuga, teskoba, destruktivna ljubomora, apatija…? Kakav je nivo mentalnog zdravlja? Da li je dominantna tvrdoglavost ili zdrava pamet? Šta je sa nivoom mudrosti i razumevanjem sopstvenog životnog puta?
Emotivni život i međuljudski odnosi: Šta je karakteristično za partnerske odnose? Kakvi su odnosi između roditelja i dece? Koliko je uzajamne poodrške? Na primer, može nam biti očigledna neurotičnost majke, ali možda ne primećujemo pasivnost i emotivnu anemičnost oca. Ono što je skriveno možda nam stvara više problema nego ono što je vidljivo. Komunikacija: Kako se odvija? Koliko su tolerantni? Koliko su česte bile svađe? Umeju li da pregovaraju? Stilovi života: Jesu li živeli pasivno, mlako, apatično ili strastveno? Kako su se odnosili prema životnim izazovima? Da li beže od izazova ili se sa njima suočavaju? Kako traže rešenja?
Nivo uspeha: Kakav im je odnos prema radu? Da li je bilo lenjosti? Koliko je njihov rad bio priznat, nagrađen i vrednovan kroz novac? Kakva su shvatanja novca? Da li je bilo koncepta napretka? Jesu li gubili ono što su stekli ili su umeli održati imovinu? Uspeh u realizaciji snova, u smislu: Jesu li smeli da žive svoj život ili su gurnuti u drugi pravac? Da li su bili usredsređeni na svoj put, ili su bili zbunjeni i izgubljeni? Kakve su imali prilike u životu i kako su ih koristili? Kakva je tendencija dobre sreće? Jesu li živeli u blagostanju ili u siromaštvu?
Abortusi (spontani i namerni): Ispitujemo ih jer unose abortivnu energiju u porodični paket (abiku koncept), koja se može manifestovati na bilo kom životnom području, kao i energiju osvete, jer neko nije dobio dozvolu za život, a drugi u porodici jesu.
Samoubistva: Užas koji je nekoga doveo do samoubistva je prokletstvo za celu porodicu, jer postoji tendencija da se ponovi u naredne dve ili tri generacije, ako se ne razreši. Duša najčešće ostane zataknuta i potrebno joj je mnogo asistencije da pređe u paralelni svet.
Kolektivni teritorijalni izazovi: Da li su živeli u vreme kolektivne krize (ratova, progona, ekonomskih kriza, religioznih kriza ili duhovnih)?
Duhovne tendencije porodice: Kakve su duhovne i religiozne paktove sklapali? Šta su obećali?
Porodični dugovi: Da li je neko iz porodice sticao imovinu uzimajući ono što mu ne pripada? Da li je bilo krađa ili prevara? Nepriznate dece? Nasleđujemo dugove porodice u kojoj smo rođeni i očekuje se da ih otplatimo, pa dugove treba zaključiti tamo gde su počeli.
Uroci i prokletstva: Izgovorene kletve ili magijski činovi, uništena porodična harmonija, negiranje nečijih životnih izbora.
Robovi porodice: Da li je neko u porodici žrtvovan za dobrobit drugih, bez ikakvog priznanja? Obično je podsvesno odabran od strane majke, jer mora omogućiti život porodici, a njegov Ori, zbog abiku koncepta, pristaje na to. Uobičajeno je i da neko u generaciji bude odabran od predaka za deponovanje i filtriranje nerazrešenih predačkih poteškoća. Preci traže nekoga ko bi to rešio. Mora se negde prekinuti taj dramatični prenos.
Unutar svake porodice postoje 2-3 velike traume koje treba otkriti. Sve ostalo su životna iskustva, od kojih smo skloni da pravimo traume.